lördag 19 februari 2011

Kors och runor


Fick i veckan en förfrågan om jag stämplar runtext. Detta har ju satt igång hjärnaktiviteten...hur gör jag...har tillbringat några timmar med en skruvmejsel och kopparplåt för att försöka skriva runor. Ja, jag får återkomma med resultatet, inte helt nöjd än. Men efter den kommande silversmides kursen kanske jag har svaren och ett snyggt resultat. ;-) Annars har det blivet en hel del läderarmband, igen. Men det är så kul med läder...


Oxå kors förstås, antingen gillar man det eller så gillar man det inte. Jag gillar, och överst syns hänget "många kors" som är ett svart metalkors som jag virat silverplätterad tråd om tillsammans med vita sötvattenspärlor och till det tre kedjor med kors i ändarna. Just det-många kors.
Trevlig helg alla

1 kommentar:

  1. Jätte , jättefina smycken ! Må bloggen bli en framgång ! kram

    SvaraRadera