söndag 15 maj 2011

Vem gillar inte rosa?

Nya blommor till balkongen och lite nya armband till sommarens marknad.


Vem gillar inte rosa? Ja, ni som inte gillar rosa såklart, men annars gillar väl alla rosa???


Och lila på en sommarfärgad armled. :-) så snyggt.

Annars snöar jag oftast in på läder när jag sitter och pillar vid pärlbordet. Här gjorde jag en variant på det populära svarta läderarmbandet med silverfärgade detaljer. Nu i vitt läder, många små "silver" kulor och ett maffigt tukoshjärta. 

Till mig själv: det enklaste, enkla
många varv med brunt läderband och en dzipärla. 

För övrigt kan jag berätta att den lilla pärlkursen jag hade föll väl ut. Jag började med att visa grunderna i pärltillverkning, verktyg och metoder. Sedan fick tjejerna göra var sitt läderarmband med silverfärgade detaljer, pärlarmband, trasselhjärta med kedja och en ängel som avslutning. Det var mycket trevlig! Tack Anna!

Allt gott Petra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar